torsdag 25 september 2014

Har jag bytt parti?

För er som uppmärksammat att jag har fått röster för SD i kommunvalet och som undrar om jag har bytt parti, vill jag klargöra att så inte är fallet, att jag fortfarande sedan jag lämnade MP 2012 inte tillhör något parti och således heller inte är medlem i SD.

Jag kan se följande möjliga förklaring, nämligen att det finns några kristinehamnare som inte känner att de kan rösta vare sig på Alliansen eller det RödGröna blocket, dvs S/V/MP, men som fortfarande vill se mig i Kommunfullmäktige eller i Kristinehamnspolitiken. Genom att sätta mig på SD:s lista kanske man har bedömt att jag har viss chans att komma in i KF utan att slukas in i något av blockan, alternativt "proteströstat" på SD och samtidigt fortfarande vill se mig i politiken.

En tredje teori är att man faktiskt vill rösta på SD men även på mig och därför satt mig på SD:s valsedel. Men kanske vill man inte rösta på SD av den anledning alla förknippar med vad SD i huvudsak står för? Jag kan konstatera att jag fått alla mina röster i Sandfallet / Stenstaliden.

Möjligen finns det någon som satt mig på SD:s valsedel som läser det här och som kan se om min teori stämmer. Isåfall så får jag tacka för förtroendet!

Inga kommentarer: