måndag 23 april 2012

Några post-påskdagar

Sedan jag skrev sist, på Skärtorsdagen, har det hunnit vara påsk, som jag väl får dra av från de 2,5 veckor sedan jag skrev senast.

Sedan dess har jag bl a hunnit med en NKP-intervju, kommunstyrelsens arbetsutskott (KSAU), mailkorrespondens, besök på Mastmagasinet för lansering av årets Turistbroschyr (Destination Kristinehamn), Integrationspolitisk nätverkslunch, möte med KPMG revisionsfirma om vad vi ska tänka på vid utformning av ägardirektiv till våra bolag (mycket givande!)Kristinehamnsbostäder AB och Kristinehamns Energi AB, Internationellt Café m m.

Dock har några av dagarna varit politiskt sett förhållandevis lugna men för övrigt extremt intensiva; dagar då jag normalt sett skulle ha tagit tjänstledigt, eftersom jag flyttat och städat ur min brors lägenhet samt en dag haft golvläggare och översvämning (jo, det är rätt ordföljd, eftersom jag skulle dra ut lister ur förrådet och då kom åt en vattenledning, så att vatten började spruta ut i en fin stråle, varpå snickarens intentioner att medelst en skiftnyckel stänga till vattenläckan istället gjorde saken etter värre, då han drog av röret, så att vatten forsade ut i förråd och vardagsrum!) hemma i Värmlands Säby.

Eftersom vi inte har någon spikad kontorsarbetstid (många gånger har jag jobbat på nätterna, t o m på kontoret), så funkar det dock inte riktigt så, utan man får ta igen tiden vid annat tillfälle istället.

Kommande vecka blir det dock ganska mycket mer att göra, så räkna med att jag har en fylligare redovisning att komma med till helgen!

Inga kommentarer: