onsdag 5 december 2012

Placering av TIC samt ny skolchef

I dagens NKP står det lite otydligt om vad som sades och tycktes på det senaste KS-mötet.

I en tidigare NKP-artikel efter det senaste KSAU:t framgick tydligt att jag ville återuppliva det av SWECO föreslagna lokaliseringsalternativet Svinvallen (i närheten av eller på platsen för det f d Broängsbadet samt norrut mot COOP).

Detta framgick dock inte i dagens NKP. Dock tog jag upp detta ämne igen och ställde mig även bakom Lebens yrkande om återremiss. Meningarna "Alliansen slöt upp. Leben var däremot ganska ensam om att Svinvallen skulle kunna vara ett lokaliseringalternativ. Övriga kunde tänka sig området bakom Stadshotellet." syftar alla på hur Alliansen röstade.

Dock kan det tydas som att alla andra i församlingen kunde tänka sig området bakom Stadshotellet. Detta alternativ tyckte jag var ett tänkbart alternativ ända tills jag fått helt klart för mig att det nya TIC skall inrymma även en bilverkstad.

När nu detta står helt klart, anser jag att både kvarteret Björktrasten (Jakobsbergsskolan) och området bakom Stadshotellet är uteslutna/ diskvalificerade som alternativ. Med anledning av att jag tyckte så, ställde jag mig inte bakom Åke Thörnesjös yrkande att utreda ytan bakom Stadshotellet samt väster om Broängshallen som lokaliseringsalternativ. Han tog emellertid tillbaka sitt yrkande och ställde sig istället liksom jag hade gjort bakom Lebens yrkande om återremiss till KSAU.

Den andra otydligheten gällde min reservation mot beslutet om tillsättande av ny skolchef. Här har även jag (i likhet med Adam Slottner) invändningar mot hur rekryteringsprocessen genomförts.

Inga kommentarer: