söndag 23 september 2012

Sen sist...

...alltså sedan den 6 september, då jag skrev mitt senaste "ordinarie" inlägg, har väl det viktigaste varit ekonomiutskott med fokus på socialnämndens underskott samt vad vi ska göra med de s k AFA-pengarna.

På KSAU ställde jag mig utanför beslut när det gällde svaret till revisionen med anledning av revisionsrapporterna gällande Sörkastet och Campingen. Jag har lämnat in röstförklaring, vilken återfinns i protokollet från mötet den 11 september (finns på kristinehamn.se).

Igår hade det gått fyra veckor sedan jag drabbades av diskbråck. Det är väldigt mycket bättre, men tydligen tillhör jag inte den där 2/3-delen som blir bra inom 2-3 veckor, men förhoppningsvis de 90 procenten som blir bra inom 3 månader...

Normala rörelser och att gå är inte längre något större problem för mig, även om jag får vara försiktig när jag böjer mig, inte bära något framför mig osv, men att sitta på någon av stolarna i Långön - där vi nu har KS, KSAU och Ekonomiutskott - vilka alla har en lätt bakåtlutad sits, är svårare! En balansboll hoppas jag dock skall skynda på läkprocessen!

Jag fick också i fredags äntligen tillbaka en fungerande dator. Jag har varit utan en sådan ända sedan före sommaren (har min egen utlånad). Har haft den inlämnad en gång tidigare, men den var likadan när jag fick tillbaka den som när jag lämnade in den (skrev inte vissa bokstäver m m). Har under tiden skrivit från iPaden, vilket är rätt begränsande! Nu är dock tangentbordet bytt, så nu ska den fungera.

Inga kommentarer: