måndag 12 december 2011

Lucian står på tröskeln

Har inte skrivit på länge, fast det naturligtvis har hänt mycket under den tid som gått. Ev får jag skriva något inlägg om de viktigaste händelserna eller besluten senare.

Nu känner jag mig taggad inför Lucia imorgon och ska efter lunch och ett eftermiddagspass på kontoret hem och baka Lussebullar! Det får bli med Kesella för första gången och imorgon bitti ska jag in och sjunga för mina grannar (en äldre dam och en annan granne från Rwanda) och servera dem kaffe, lussebulle och pepparkaka, fast de vet de inte om. Köpte ett stort lussenattlinne förra året.....Trist att behöva lussa i jeans eller morgonrock!

Sedan får det bära av in till stan och lussefirande här på Uroxen kl 9. I Trygghets- och Folkhälsorådet har vi beslutat anslå extra medel för fältassistent under Lucia. Socialförvaltningen har meddelats vårt erbjudande. Hoppas det blir en lugn och fin Lusse"helg" i Kristinehamn! Det är vår önskan i rådet.

Inga kommentarer: