fredag 30 december 2011

Gott slut, NKP och alla andra!

...på 2011, alltså. Jag kan konstatera att NKP fortfarande, in i det sista, älskar att skriva "medlemmarna", när det handlar om ett fåtal. I "På randen till 2012 minns vi 2011" skriver man som en av de fem minnesvärda sakerna i juli:

"Medlemmarna i Miljöpartiet hade inte längre förtroende för Elisabeth Holmstrand Gustafsson som är kommunalråd"

Vad fem (5) av då trettiosex (36) medlemmar på ett medlemsmöte med åtta (8) närvarande medlemmar då uttryckte, var att de inte hade förtroende för mig som kommunalråd. Dessa fem kallar tidningen för "medlemmarna".

Troligen skulle NKP kalla ett antal som överstiger en (1) medlem för "medlemmarna". Att omröstningen underkändes av revisorn, har inte NKP brytt sig om på hela tiden och knappast att en ny styrelse valts p g a att den gamla inte fick ansvarsfrihet på ett möte i december.

Inte ens när den gamla styrelsen tog till hela sin vapenarsenal lyckades man få en majoritet av medlemmarna i MP Kristinehamn att rösta för min avgång och trots att alla medlemmar gavs chansen att rösta anonymt! Vapenarsenalen bestod, vid sidan av viss substans i kritiken, av personangrepp, överdrifter och osanningar samt draghjälp i form av ett dokument från S:s och V:s kommunalråd (även det innehållande, vid sidan av substans i kritiken, både felaktigheter och överdrifter samt svepande, tolkningsbara formuleringar), NKP m fl.

De delar där jag rannsakat mig själv, härrör från april - maj, dvs då skolfrågan var som hetast och där jag behövde få ut en del information, för att kunna sköta mitt ansvarsområde fastigheter på ett bra sätt. Detta kan ha bidragit till att vissa tjänstemän känt sig stressade. Några hårda ord eller dylikt har dock aldrig fällts!

Så - vad 2012 för med sig återstår att se. För min del kommer jag att i den här bloggen återkomma med en verksamhetsberättelse för 2011.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så du har blivit kastat ut ifrån MP Kristinehamn? Interesting. Vad gör du nu? Slutar du med politik, eller blir fortsätter du på något annat vis?

Elisabeth Holmstrand Gustafsson sa...

Hej!

Nej, riktigt så är det inte. Tills vidare fortsätter jag med politik - för MP!

Hälsningar Elisabeth