tisdag 11 januari 2011

Idel KS

Att antalet leverantörer i kommunen bör minskas, att vi bör undvika oseriösa leverantörer som inte betalar skatt, att vi har ca 2000 leverantörer och 225 ramavtal, att antalet beställare bör minskas och att viktiga mail bör rapporteras in för diarieföring, var något av allt det vi fick oss till livs på förmiddagen.

Idag har nämligen hela dagen fokuserats på Kommunstyrelsen. På förmiddagen introduktion om Kommunstyrelsens ansvarsområden, kommunledningskontoret m m och på eftermiddagen först beredningsmöte med S och V och därefter Kommunstyrelsens arbetsutskott.

På arbetsutskottet kom kommunens yttranden upp över två ansökningar om laglighetsprövning av besluten rörande rivning av badhuset som tagits i fullmäktige. Eftersom jag var jävig, lämnade jag lokalen, då min begäran om laglighetsprövning behandlades.

Har fått reda på att den ingenjörsbyrå som under söker betongen.....nej, förresten, jag väntar lite med kommentarer tills undersökningarna är helt klara. Vi får alltså se vad det blir!

Nu har jag ett par timmar suttit och läst och besvarat mail och snart är det dags att åka hem. Kvällen blev sen igår efter vårt möte och det kan ju vara bra att hinna varva ner lite hemma också! Morgonen i morse blev lite väl brådstörtad och tog därför bilen istället för bussen....Vill helst undvika detta i fortsättningen!

Inga kommentarer: