måndag 10 januari 2011

Mjukstart

Idag har det varit mjukstart efter juluppehållet med ett KS-förberedande möte på förmiddagen.

Har uppdaterat min blogg på lunchen och skall efter lunch ringa några samtal till människor som är engagerade i olika projekt som pågår inom kommunens gränser. Det är viktigt med kontakt med allmänheten!

Ikväll har vi partiinternt medlemsmöte, där jag bl a skall lämna över stafettpinnen som styrelseledamot till Karolina Hagegård. Detta för att frigöra mer tid till mitt uppdrag som kommunalråd och för att kunna koncentrera mig på detta och efter många år släppa det interna partiarbetet, där jag tidvis varit både sammankallande, språkrör och kassör.

Det finns gott om folk som kan ta över - Miljöpartiet i Kristinehamn har mellan två och tre gånger fler medlemmar nu än när jag gick med här 2002 och för första gången sedan dess vill jag slippa att ha huvudansvaret inför årsmötet. Det enda jag skall göra är att skriva en verksamhetsberättelse från fullmäktigeåret och införa en beslutad stadgeändring i stadgarna.

Inga kommentarer: