tisdag 18 januari 2011

Loka brunn, biblioteket och lite annat

Ägnade fredagen den 15:e åt att skriva klart KF:s verksamhetsberättelse och lite till inför vårt (MP:s) årsmöte i februari samt att hjälpa till att delvis skriva om en partikamrats motion till årets kongress. Motionerna skulle nämligen skickas in före kl 24 den 15:e januari.

Lördag och söndag träffades S:s, V:s och MP:s kommunstyrelseledamöter på Loka Brunn tillsammans med partiernas olika nämndordförande på en lunch-till-lunchkonferens. Vägen upp var kantad av jägare i lustiga utstyrslar, som stod och väntade på att få skjuta vargar. Illa.



Uppenbarligen var vi mitt inne i ett vargrevir, av antalet jägare att döma! Tyvärr tyckte jag inte att jag kunde ta en bild på någon av de posterande jägarna, utan fick nöja mig med att ta en på några av deras ekipage istället.

Lördagen ägnade vi åt mötesteknik; ett möte som en utbildare inom IF Metall höll i.

Före middagen hann jag med en halvtimmes simning i bassängen och sedan vidtog en vidunderligt god middag.

Kom någorlunda tidigt isäng och på söndagen gick Bjarne Olsson, Anne-Marie Wallouch och jag igenom planeringen för genomförande av delar av våra tre partiers gemensamma 180-punktsplattform under 2011 och vi hade en diskussion runt detta. Sedan jättegod lunch igen och därpå kaffe med kaka.

Minst sagt mätt styrde jag därefter tillsammans med mina medpassagerare kosan söderut mot Karlskoga på en glashal väg, där man fick hålla i snitt 50 km / h.

Igår, måndag, deltog jag bara i ett gruppmöte (KSAU-förberedande) med S och V och idag har det varit KSAU hela förmiddagen.

Har också visat Bjarne Olsson dels en stor fuktros på väggen på vårt kansli i det s k "Hälsohuset", dels energideklarationen för det samma hus, där det framgår att ingen radonkontroll av huset har gjorts, att ventilationsbesiktningen inte godkänts (konstigt uttryck, antar att man menar att ventilationen inte är godkänd?) samt att huset förbrukar mer energi än jämförbara byggnader och mycket mer än en nybyggd. Huset är inte heller tillgänglighetsanpassat och det finns en hel del att åtgärda beträffande fönstren....dessutom har inte hyrorna begärts in på ett antal år, trots KS-beslut.

Gick därefter till biblioteket och energideklarationen för detta hus var ungefär densamma som för "Hälsohuset", fast ännu högre energiförbrukning (undrar om det läcker ut värme). Dessutom är inte heller detta hus tillgänglighetsanpassat och det går näppeligen att ta sig upp på vån 2 med permobil för att låna böcker.

Om en kvart ska jag vara på Ungdomsforum för att diskutera demokrati-/antidemokratifrågor. Hoppla!

Inga kommentarer: